Tlačová správa

07.06.2011, zdroj: TASR

PKS: Domácich potravín je v SR najmenej v Lidli,najviac v COOP Jednote Slovensko

 
Najmenej slovenských potravín nájdu slovenskí spotrebitelia v reťazci LIDL, len 15,5 %. Naopak najvyšší podiel sa zistil v COOP Jednota Slovensko, 68,2 %. Informovala o tom dnes riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Jarmila Halgašová pri prezentácii celoslovenského reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre PKS v 16 zvolených skupinách potravín vypracovala agentúra GfK v apríli 2011 na vzorke 360 slovenských predajní.

V prieskume GfK sa podľa nej zistilo, že podiel slovenských výrobkov v Tesco Stores SR mal 58,5-% zastúpenie. "V reťazci Billa mali slovenské potraviny 50,5-%, v Kauflande 41,2-%, v CBA 63,9-% a v Metre 51,2-% podiel," informovala.

Podľa krajov sa zaznamenal v Bratislavskom kraji 42,9-% podiel slovenských výrobkov, v Nitrianskom kraji 49,6-%, v Trnavskom kraji 39,1-%, v Trenčianskom kraji 42-%, v Žilinskom kraji 50,7-%, v Prešovskom kraji 45,8-%, v Banskobystrickom kraji 65-% a v Košickom kraji 47,8-% podiel.

Do prieskumu agentúra GfK zahrnula kategórie potravín - minerálky, mäsové výrobky (balené, nemrazené), mlieko, mliečne výrobky ostatné, pivo, prírodné syry, balené trvanlivé pečivo, liehoviny, víno, spracované produkty, cestoviny, oleje, nečokoládové cukrovinky, nealko nápoje a konzervované produkty.

Zo slovenských výrobkov sú v obchodných reťazcoch najslabšie zastúpené konzervované potraviny (27 %), nealkoholické nápoje (36 %), nečokoládové cukrovinky (37 %) a oleje (40 %).

"Slovenské minerálky so 67-% podielom, mäsové (62 %) a mliečne výrobky (57 %) sú v predajniach na Slovensku najrozšírenejšie. Ukázalo sa zároveň, že v malých predajniach je podiel slovenských výrobkov vyšší a so stúpajúcou veľkostnou kategóriou predajne podiel domácich výrobkov klesá - v hypermarketoch mali slovenské výrobky 51,8-% podiel, v supermarketoch 56,9-%, v malých predajniach 67,3-% a v diskontných predajniach 32,4-% podiel," spresnila.

Potravinárska komora Slovenska je dobrovoľným združením právnických osôb, založenom potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu.