Tlačová správa

07.06.2011, zdroj: TASR

PKS: Domáce produkty majú na pultoch v SR v priemere len 50-% zastúpenie

 
Slovenský spotrebiteľ nemá podľa Potravinárskej komory Slovenska (PKS) v obchode taký výber domácich potravín, ako majú spotrebitelia v okolitých štátoch EÚ.

"Domáce produkty majú na pultoch v SR v priemere len 50-% zastúpenie," uviedla dnes riaditeľka PKS Jarmila Halgašová pri prezentácii celoslovenského reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre PKS v 16 zvolených skupinách potravín vypracovala agentúra GfK od 8. do 26. apríla 2011 na vzorke 360 slovenských predajní.

"Podľa posledných štatistických údajov Eurostatu je zastúpenie domácej produkcie potravín v SR menej ako 50-%, v Poľsku viac ako 85-%, v ČR viac ako 72-% a v Maďarsku viac ako 71-%," informovala s tým, že na trhu EÚ sa umiestni takmer 95 % produkcie potravín jej členských štátov.

V prieskume GfK sa tiež zistilo, že zo slovenských výrobkov sú v obchodných reťazcoch najslabšie zastúpené konzervované potraviny (27 %), nealkoholické nápoje (36 %), nečokoládové cukrovinky (37 %) a oleje (40 %).
"Slovenské minerálky so 67-% podielom, mäsové (62 %) a mliečne výrobky (57 %) sú v predajniach na Slovensku najrozšírenejšie. Ukázalo sa zároveň, že v malých predajniach je podiel slovenských výrobkov vyšší a so stúpajúcou veľkostnou kategóriou predajne podiel domácich výrobkov klesá - v hypermarketoch mali slovenské výrobky 51,8-% podiel, v supermarketoch 56,9-%, v malých predajniach 67,3-% a v diskontných predajniach 32,4-% podiel," spresnila.

Do prieskumu agentúra GfK zahrnula kategórie potravín - minerálky, mäsové výrobky (balené, nemrazené), mlieko, mliečne výrobky ostatné, pivo, prírodné syry, balené trvanlivé pečivo, liehoviny, víno, spracované produkty, cestoviny, oleje, nečokoládové cukrovinky, nealko nápoje a konzervované produkty.

Potravinárska komora Slovenska je dobrovoľným združením právnických osôb, založenom potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu.